HÅR

Jag har fått väldigt många frågor angående mitt hår, hur det kan växa så fort, om jag har något tips osv. Jag ska göra er besvikna , men jag är faktiskt dum mot mitt hår.

  1. Duschar håret varje dag
  2. Fönar & plattar håret varje dag
  3. Använder spray nästan varje dag

Och det är inte speciellt snällt mot håret, för det bästa av allt vore nog att bara låta det vara från plattänger och sånt så det inte blir slitet, men jag använder iallafall värmeskydd mot håret. Nog för att mitt har varit slut nu ett tag men brukar faktiskt använda så mycket jag kan. Så jag gör faktiskt ingenting speciellt för att mitt hår ska växa, har nog bara väldigt tur med mina gener.

MEN jag har hört från flera ställen att det tydligen ska vara bra att massera hårbotten i några minuter varje dag, det sätter fart på hårväxten tydligen. Jag har själv inte provat det så jag kan inte säga om det stämmer, men kan vara värt att prova! Hårmassage är förövigt väldigt skönt ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0